Мета. Вчити цікаво «прочитати» картинку.
Обладнання. Сюжетні картинки за кількістю дітей. Конверти великого розміру. Указка. Підставка для картинок.
Хід гри. Вихователь звертаючись до дітей, каже: «Ваші старші товариші вчаться в школі. Там вони читають, лічать, пишуть. Ви теж незабаром підете до школи. А зараз ми пограємо в школу. Я буду вчителем, а ви — мої учні. Кожному з вас я дам конверти. Це будуть, ваші сумки, як у справжніх школярів. В них лежать картинки. Ви повинні уважно їх розглянути і скласти розповідь за ними, немовби прочитати їх. Виграє той, хто складе найцікавішу розповідь за змістом картинки». В разі потреби вихователь ставить дітям допоміжні запитання, спрямовуючи їхні розповіді.
Екскурсія до бібліотеки „Чарівна кімната”
Мета. Ознайомити дітей з дитячою бібліотекою, виховувати любов до книги, вміння її берегти.
Викликати бажання стати активними читачами й помічниками бібліотекаря.
Вихователь. кожна
книга результат праці великого колективу людей, дорогоцінний скарб нашого
народу, держави. Як і все державне майно, книги треба берегти. Найбільш книг
зібрано в бібліотеках. Усім учням слід уміти користуватися бібліотекою. Цим
умінням поступово оволодієте й ви. Сьогодні у нас буде бібліотечний урок і
проведемо його ми в надзвичайній кімнаті. Ви вже здогадалися, що це – бібліотека,
найчарівніша кімната в нашій школі. Казкова кімната. Ви можете зустрітися
з доброю Попелюшкою, попасти на казковий бал у королівський палац… (показую
книгу). Або разом із Гаррі
Поттером стати володарем золотих перснів…
Дуже багато цікавих пригод і подорожей чекає на вас у
нашій шкільній бібліотеці. Треба тільки взяти книжку з полиці, зручно сісти за
стіл і почитати.
Вихователь. А
як звати людину, що працює в бібліотеці, видає дітям книги? (Знайомить дітей із бібліотекарем).
Бібліотекар. Тепер скажіть, до скількох
ви вмієте лічити? (Діти відповідають: до 100, до 1000…) От які ви
молодці. Але, мабуть, ніхто з вас не зміг би порахувати всі книги в нашій
бібліотеці, адже їх тут дуже багато. Уявіть собі, що всі книги звалені посеред
кімнати. Це була б величезна гора, може й до самої стелі. Ви приходите, просите
книгу про Червону Шапочку. Я довго її шукаю – день, а то і два і, нарешті,
стомившись, знаходжу. Напевне, нікому не заотілося б ще раз прийти в таку
бібліотеку.
-
У будь-якій бібліотеці, діти, легко знайти
книгу. Давайте спробуємо. Про кого ви хотіли б прочитати? Хто ваш улюблений
персонаж? (Котигорошко. Лікар Айболить. Івасик Телесик.)
-
Добре. Я знайду ці книги. А ви хором лічіть,
поки я їх шукатиму. (Знаходжу.)
-
Бачите, діти, ви порахували до 10, а
я всі три книги знайшла. А чому я їх так швидко знайшла ? (Книги
розставлені в певному порядку.)
-
Правильно. У кожної книги в бібліотеці є своя
точна адреса, своя «квартира», своя «кімната» і навіть місце. Коли книга
йде в гості до читачів, місце її вільне. Повернувшись «додому» - в бібліотеку,
вона знову стає на своє місце.
-
Щоб бібліотечна книга жила довго, її треба
берегти. Ось погляньте на ці дві книги (показую однакові книги, але одна чиста,
а друга пошарпана, з обірваною обкладинкою). Вони одночасно надійшли до нас в
бібліотеку. І одну діти брали читати, і другу. Та як читали їх учні, можуть
сказати самі учні, точніше – їхній вигляд. Які по-вашому, діти читали цю книгу?
Хороші? А цю… То як слід берегти книгу, щоб вона жила довго-довго, щоб її могло
прочитати багато дітей?
-
Правильно, книгу варто обгорнути, не загинати
сторінок, не малювати на ній, не брати її брудними руками, не перегинати, не
читати за обідом. Не читати лежачи… Всі ці правила, я впевнена, ви запам’ятаєте
і будете їх дотримуватися. А тепер послухайте наших бібліотечних активістів.
Вони роздають пам’ятки дітям, як треба поводитися з книгою.
1-ша дитина. У нас у бібліотеці є бюро знахідок. Тут багато
дивних речей. Ми ніяк не можемо розібратися: хто їх загубив, кому їх
віддати? Може ви допоможете нам. (Бере торбину, виймає з неї
речі і продовжує.) Кому належить цей смугастий ковпачок? Розкажіть
хто такий Буратіно, хто пошив цей ковпачок і де Буратіно міг його
загубити? (Діти відповідають).
2-га дитина. А ось кошик. У ньому пиріжки, може ви знаєте,
чиї вони? (Червоної Шапочки). Кому несла вона гостинець? Що
трапилося з нею? Хто автор казки?
3-тя дитина. Хто
загубив кришталеву туфельку? Хто б міг її залишити і де? (Попелюшка). Чому
її так дивно звуть? Звідки у неї такі туфельки?
4-та
дитина. А ось у нас ще лікарська валізка. Тут є градусник,
цукерки. Що це за дивний лікар їх приписує? (Айболить. Він лікує звірят). Хто
написав цю книгу про доброго лікаря?
5-та
дитина. Ось і спорожніло наше бюро знахідок, усі речі знайшли
своїх господарів. І в цьому допомогли нам ви. Молодці!
(Бібліотекар ознайомлює дітей з фондом
бібліотеки.)
Вихователь. Чи
сподобалося вам у нашій бібліотеці? Хто хоче стати її читачем?
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий